«هناس» به مناسبت سالروز شهادت داریوش رضایی‌نژاد روی آنتن شبکه نمایش می‌رود + زمان پخش استوری پژمان بازغی در واکنش به فوت مرحوم سعید راد + عکس پیام رئیس سازمان سینمایی به مناسبت درگذشت «سعید راد» نامه صریح وزارت فرهنگ و ارشاد به اداره کار خراسان‌رضوی بابت بازنشستگی خبرنگاران «ایستاده با گرگ» نامزد جایزه ویژه بخش مستند جشنواره روسیه شد حکایت مرد تن لش و گُنده غول‌های بیابان شاعر یا نویسنده نمی‌تواند مانند یک ربات به صورت مداوم، اثر تولید کند درباره بازی زنده یاد «سعید راد» در سریال های تلویزیونی «بک گراند» به شبکه نمایش خانگی آمد زمان تشییع زنده‌یاد «سعید راد» اعلام شد+ جزئیات کمک چهارونیم‌میلیون‌دلاری «جنیفر لوپز» به فلسطین ساخت سریال «پایتخت ۷» در چه مرحله‌ای است؟ «سکوت تلخ» آماده نمایش شد واکنش پرویز پرستویی به درگذشت «سعید راد» + عکس تصویری قدیمی از مرحوم سعید راد و فرزندانش + عکس «گردبادها» گیشه سینمای آمریکا را تصاحب کرد
سرخط خبرها

فیلم سینمایی «شناور» روی پرده سینما رفت

  • کد خبر: ۲۱۱۷۶۶
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
فیلم سینمایی «شناور» روی پرده سینما رفت
فیلم «شناور» از ۲۵ بهمن در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران خود را آغاز می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، کارگردان فیلم سینمایی «شناور» که قرار است از امروز ۲۵ بهمن در گروه «هنر و تجربه» اکران خود را آغاز کند، درباره روند تولید این فیلم گفت: «شناور» در سال ۱۴۰۰ تولید شد. این فیلم بلند درباره یک موقعیت و یک دغدغه اجتماعی است و به مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی موجود در کشور اشاره می‌کند. «شناور» به مقوله روابط بین انسان‌ها، مهاجرت، مسؤولیت‌پذیری، حرمت میان زن و مرد، ازدواج‌های درست و نادرست و دروغ می‌پردازد.

شهاب‌الدین حسین‌پور تاکید کرد: «شناور» بر اساس اتفاقی واقعی شکل گرفته است و این اتفاق برای یکی از دوستان من رخ داد و آنقدر تاثربرانگیز بود که فیلم آن را ساختم.

حسین‌پور با بیان اینکه سعی کردیم برای ساخت این فیلم بودجه‌ای محدود را به لطف سرمایه‌گذاران فراهم کنیم، اظهار کرد: «شناور» را در شهر نوشهر طی ۱۵ جلسه و در دوران سخت کرونا ساختیم. این فیلم کاملا دلی و احساسی است.

وی درباره فاصله میان زمان ساخت و اکران «شناور» یادآور شد: مشکلاتی در شورای ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی برای این فیلم وجود داشت و همین مسایل باعث شد تا یک سال دریافت پروانه نمایش فیلم طول بکشد.

این کارگردان فیلم‌اولی با اشاره به ساخت ۴ فیلم کوتاه در کارنامه کاری خود، افزود: این فیلم‌های کوتاه در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشتند و «شناور» اولین تجربه بلند سینمایی من است و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک دومین تجربه کارگردانی بلند سینمایی‌ام را داشته باشم.

حسین‌پور با اشاره به اکران «شناور» از ۲۵ بهمن در «هنر و تجربه»، گفت: «شناور» فیلم خاصی است و امیدوارم مخاطبان این اثر را ببینند. «شناور» فیلمی تجربی و قابل دفاع است.

کارگردان فیلم «شناور» درباره تکنیک فیلمبرداری این اثر، یادآور شد: کل فیلم با تکنیک دوربین روی دست فیلمبرداری شده است. از این تکنیک استفاده کردیم، چون همه چیز در قصه این فیلم معلق و بلاتکلیف است.

وی درباره چرایی انتخاب لوکیشن در شمال کشور برای این فیلم سینمایی، تاکید کرد: «شناور» بازسازی واقعیت است و همه اتفاق‌ها در واقعیت و در ویلایی در شمال رخ داده و ما در همان لوکیشن، لحظه به لحظه واقعیت را بازنمایی کردیم. تخیل من در این فیلم تاثیرگذار بود، ولی با استفاده از سخنان و نظرات افرادی که در اتفاق واقعی بودند، شرایط را بازنمایی کردیم.

در «شناور» به ترتیب حروف الفبا، الهه افشاری، ملیکا باقری، الهه حسینی، گیلدا حمیدی، میثم درویشان‌پور، علیرضا ساوه‌درودی، فائقه شلالوند، اشکان صادقی، علیرضا مؤیدی، فرشید ناصری و بازیگر خردسال رزا دانازاده به ایفای نقش می‌پردازند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->